Jennifer in the USA

GESLAAGDD!!!

Hallo allemaal!

Zoals de titel het al zegt ik ben geslaagd voor mijn Havo diploma! Het was nog even heel erg spannend maar gelukkig is het helemaal goed gekomen! Ik zou met of zonder havo diploma gewoon naar Amerika gaan maar het is natuurlijk wel fijn als je je daarom geen zorgen meer hoeft te maken

Laughing

Ook hadden we zaterdag 6 juni een grote informatie bijeenkomst met alle studenten. Eerst hadden we een soort van talkshow van een van de medewerkers van Ayusa (partnerorganisatie in Amerika) Zij vertelde van alles over dingen die je kunt verwachten van je gastgezin, wat je wel en niet mag en allerlei zaken rondom High School. Een korte pauze, waarna we vervolgens weer uitleg kregen maar in dit geval meer over de reis en andere practische zaken, die iedereen eigenlijk al wist :p En natuurlijk kregen we het enige echte I LOVE HS- shirt, hahah. Deze moeten we allemaal bij vertrek op schiphol aan (scheelt weer kleding uitkiezen :p) En natuurlijk moesten er nog een paar leuke foto's worden gemaakt. Deze staan in het mapje foto's.

Nu druk bezig met het regelen van het visum, jeetje wat is het lastig om optijd een afspraak te maken zeg, hopen dat het optijd lukt. Want voor amerika ga ik eerst nog gezellig met het gezin 2,5 week naar Frankrijk! En daar ben je je paspoort zeker voor nodig (die ben je tijdelijk kwijt als je je visum aanvraagt)

Je begint nu echt een beetje het besef te krijgen dat je dadelijk weg bent, en dat je hele kleine dingen die je nu nog doet volgend jaar niet doet en dus moet missen. Zoals Travel active het noemt "koude voeten". Dit betekend dat je begint te twijfelen of je echt wel een jaar weg wil. Iedereen hier achterlaten, je bent toch een jaar weg. Maar dat zijn gelukkig nog maar heel weinig momenten dat ik daar last van heb ;) Ik heb vooral ontzettend veel zin om te gaan! Helemaal nu alles bijna rond is.

Nog 63 dagen en dan verlaat ik het koudekikkerlandje vanaf schiphol. Het aftellen kan beginnen!

Liefs,

Jennifer

p.s. Je mag je natuurlijk altijd inschrijven om een mailtje te krijgen, bij een nieuw verhaal

Wink

The world is a book and those who do not travel read only one pag