Jennifer in the USA

Alweer bijna een maandje weg

Hallo allemaal!

Ten eerste mijn excuses dat ik niet eerder heb geschreven, het begint al lekker, hahah. Maar dit alles kwam door het gebrek aan een laptop of een computer, maarrr vandaag is mijn Macbook gekomen en kan ik jullie weer helemaal bijpraten.

Laten we beginnen bij het afscheid, woensdag morgen om 04:00 zat ik in de auto opweg naar schiphol. Eenmaal aangekomen op schiphol kregen we eerst nog wat informatie, moesten we onze koffers afgeven en daarna begon het afscheid nemen. Je geeft iedereen een dikke knuffel maar je beseft op dat moment helemaal niet dat je ze een jaar moet gaan missen, dat is een heel raar gevoel. Maar voordat ik mijn gastgezin kon ontmoeten eerst nog een paar daagjes de toerist uithangen in New York ;) In New York hebben we de algemene toeristische plekjes bezocht. Dag 1: Fifth Avenue, Apple store, Central park, Chinatown, Brooklyn Bridge, avond eten in het Hard Rock Cafe en de dag afsluiten met een prachtig uitzicht vanuit Top of the Rock Obeservation deck. Dag 2: 9/11 Memorial, een rondvaart richting Statue of Liberty, Coney Island en als laatste vrije tijd op Times Square. En toen was het alweer zaterdag, de dag dat iedereen naar zijn/haar hostfamily vertrekt. Je was per kamer ingedeeld om een wake-up call te krijgen van de receptie, want ja we moesten er weer vroeg uit. Onze wake-up call zou om 04:00 zijn maar wij werden om 03:00 gebeld, dus we begonnen een beetje te twijfelen of we wel echt om 4 uur er ‘pas’ uit moesten. Maar gelukkig konden we nog een uurtje langer slapen. De vlucht richting San Diego was mooi, bijna de hele vlucht had je zicht op het land. Niet dat ik er veel van gezien heb want ik sliep het grootste gedeelte van de tijd. Eenmaal geland, koffers ophalen en daar stond mijn begeleider te wachten. Ik zou de eerste 4 dagen bij hem verblijven omdat mijn gastgezin nog op vakantie was. Het was daar pas 10 uur dus zijn we lekker gaan ontbijten. Verder niet zoveel gedaan die dag, want ik was moe van de reis en het tijdsverschil. In de tijd dat ik bij mijn begeleider was ben ik voor de eerste keer naar de walmart geweest, heeft hij me meegenomen naar Cosco (een hele grote supermarkt die te vergelijken is met de Sligro in Nederland). Ook zijn we naar Point loma geweest, dit is een militair trainings gebied, maar vanaf daar heb je ook een prachtig uitzicht op San Diego en de zee. En heb ik een Baseball wedstrijd gezien. Woensdag was dan eindelijk de dag dat ik mijn gastouders zou ontmoeten :) Mijn houtbroertje en zusje waren nog bij hun moeder in Canada. Vrijdags op Nederlandse kindjes gepast, jaa je leest het goed, NEDERLANDSE kindjes. Wat een heerlijke kinderen zijn het! en het is zo fijn om dan gewoon lekker Nederlands te kunnen praten!

Zaterdag mijn hostbroertje en zusje opgehaald van het vliegveld in LA. Zondags mentaal voorbereiden op school want jaa ook ik moet gewoon naar school hier.

Maandag morgen, helemaal zenuwachtig maar wel super excited om naar school te gaan. Maar door miscommunicatie tussen de school en Azusa kon ik pas donderdag beginnen. De vakken die ik volg op school zijn:

  • Chorus
  • Dance
  • Government
  • AP Statistics
  • English
  • Graphic Design

Na 2 daagjes school was het weekend, gelukkig was het zelfs een weekend van 3 dagen, omdat het maandags Labourday was. In het Labourweekend zijn we gezellig wezen Camperen aan de zee. we stonden met 3 gezinnen op 1 camping plek, maar het was super gezellig. Dit was echt iets Amerikaans. Zondags een BBQ bij ons thuis, waar ik nog meer familie heb leren kennen. Iedereen is zo geïnteresseerd en aardig dus dat moet helemaal goed komen dit jaar. Maandags moest er natuurlijk ook nog huiswerk gemaakt worden.

Deze vrijdag ben ik naar mijn eerste Football wedstrijd geweest, samen met een Duitse Exchange Student en nog een aantal meiden, waarvan ik namen allemaal niet meer weet, oeps… hahah.

Dit was het dan weer voor deze keer. Ik hoop dat ik minimaal 1x in de maand een update kan geven over mijn leven hier, dat moet niet zo moeilijk zijn denk ik… hahah

Liefs,

Jennifer

P.S. Je mag je natuurlijk altijd inschrijven om een mailtje te krijgen, bij een nieuw verhaal. Je kunt dit aan de rechterkant invullen

Laughing

P.P.S. Het is altijd leuk om pakketjes te krijgen

Wink

The world is a book and those who do not travel read only one page

Reacties

Reacties

Kuni van Ruler

Geweldig leuk om jouw verhaal te lezen.
Ik snap dat je geen tijd hebt om te schrijven.
Je beleeft zoveel nieuwe dingen!!!
Heel veel plezier en succes en geniet ervan!!!

papa

Alweer een maand weg Jennifer, wat vliegt de tijd , goed om te lezen dat het je het naar de zin hebt.
Veel plezier de komende tijd.

Kim Talen

Leuk om wat van je te horen Jennifer! Je hebt al veel leuke dingen beleefd lees ik, gelukkig! Geniet ervan en tot de volgende blog! Liefs Kim x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active